maandag 22 januari 2018

Walk like...

Hoi allemaal / Hi everyone,

Het liedje zegt, walk like an Egyptian.. Maar daar gaat deze post niet over.
The songs says, Walk like an Egyptian.. but that's not what this post is all about

Ik ben weer eens lekker aan de klieder geweest. Deze keer op een schoen. Wat?!? Ja echt, ik heb een schoen onderhanden genomen. Bij mijn tante heb ik gevraagd of ze nog schoenen had waar ze niets mee deed en daar kwam een leuk paar tevoorschijn. Bruine pumps. Dit is er van ééntje geworden.

I've been working on a new project. This time I tried to pimp a shoe. What?!? Yes, really a shoe. I asked around and my aunt had a pair who she didn't wear and wanted to through away and a nice pair of brown pumps where given to me. I used one of them and this is how it turned out.


 

 
 
Ik heb eerst de hele schoen in de zwarte gesso gezet. Van buitenkant, tot binnenkant en zelfs de onderkant. De schoen was niet meer te herkennen. Daarna ben ik embellishments uit gaan zoeken en ook deze zwart gaan maken. Omdat ik het op een gegeven moment even niet meer wist heb ik tussendoor alvast wat dingen opgeplakt. Op die manier wist ik makkelijker wat ik nog allemaal wilde en nodig had. Tussendoor nog wel wat gesso aangebracht omdat ik met plakken natuurlijk weer wat eraf gehaald had. Ik heb ze nog niet lang genoeg laten drogen.

 
 
First I pained the whole shoe black with black gesso. From the outside, the inside till the bottom. You couldn't recognize the shoe even if you wanted to. While it was drying I searched for some nice embellishments and made them black with the gesso as well. After a while I didn't know how many more I needed so I started to glue some on the shoe. When they where stuck in needed to add some more gesso, with the gluing I lost some paint. They weren't all dried up I guess.
 

 
 
Eenmaal klaar heb ik hem eerst goed laten drogen. De gesso bijgewerkt waar nodig was. En pas een dag later ben ik kleur gaan aanbrengen. Ook deze keer weer met mijn Nuvo mouse. En op het laatst met mijn witte Pssst spray.
 
Once I was done I let the whole shoe dry for a while. Added gesso where needed and left it to dry for at least a day. After that I gave the embellishment some color with the Nuvo Embellishment mouse and as finishing touch I used my white pssst spray.
 
Hoe vinden jullie hem geworden?
Ik moet persoonlijk zeggen dat ik er toch wel erg trots op ben.
 
Did you all like it?
To be honest, I'm very proud of it.
 
Hou mijn blog in de gaten voor meer leuke creaties en dank je wel voor je bezoekje.
Keep an eye on my blog for more creations and thank you for stopping by.
 
Liefs Melanie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten