vrijdag 29 november 2013

Mannenkaart met schattig plaatje

Hoi allemaal,

Soms heb je het wel eens, je moet/wilt een kaart maken voor een man maar het plaatje ligt al vast. Het is een te schattig plaatje en je moet de rest nu enorm mannelijk houden.
Wat een opgaaf. 


Ik ben dus begonnen met het plaatje klaar te maken. Dus op maat snijden en ik heb de randjes afgerond met een ronde hoekpons. De randen van het plaatje heb ik met een stempelkussentje groen gemaakt. 

Dan komt een van de moeilijkste taken. Het uitzoeken van een paar bijpassende kleuren papier. Ik heb groen linnenkarton genomen als basis. Daar zie je straks weinig van. 
Ik hou altijd mijn plaatje bij het papier. Zie ik een velletje wat bij het plaatje past dan haal ik hem uit mijn blokje en leg hem onder het plaatje. Zo loop ik mijn blokje(s) door en heb ik als het goed is wat blaadjes die goed bij elkaar passen en bij het plaatje. Dan leg ik het uit om te zien hoe de kleuren het beste tot zijn recht komen. 

Soms kies ik ook alvast bloemen of andere versiersels. Maar het was een mannenkaart weten jullie nog. Dus ik ga voor wat lintjes. Ook die kies ik op kleur. 

Persoonlijk vind ik het prettiger wanneer ik alles al een beetje bedacht hem voor ik ga snijden. Tuurlijk kan het her en der wat verschuiven maar de basis heb je dan al. 

Na het snijden van de velletjes ben ik gaan kijken wat nu het mooiste uit kwam. 
Dan krijg je een beetje een gevoel er bij. Daarna alles eraf en de randjes weer met inkt aangevallen. Een randje is al genoeg. Geeft het voor mij gevoel iets meer leven. 

Zoals jullie ook kunnen zien is hij een beetje anders geĆ«indigd. Het blijft uiteindelijk op het gevoel plakken. 
Ik hoop dat jullie weer wat ideetjes hebben opgedaan. Mocht je vragen hebben kan je altijd een berichtje achter laten. 


Liefs Melanie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten