vrijdag 21 februari 2014

Cadeauenvelop

Hoi allemaal,

Ik heb vanavond een verjaardag en wat is jou leuker dan iets leuks te geven?! Juist iets zelfgemaakt geven. 
Omdat ik een cadeaukaart ga geven wilde ik een cadeauenvelopje maken.



Dutchdoobadoo heeft daar een hele leuke envelop mal voor:
Dutch Doobadoo - Envelope stencil rechthoek lang
Deze kan je in veel verschillende hobbyzaken. Als je hier klikt kom je op een hobbysite waar je hem eventueel kan bestellen.

Ik ben eerst een plaatje gaan zoeken. Na veel in mijn handen gehad te hebben kwam ik met het volgende plaatje:

Nu komt het moeilijkste, het juiste papier erbij zoeken.
Hiervoor heb ik mijn papierblok van boekenvoordeel gebruikt. .

Je legt je map op het papier en trekt hem na. Je knipt hem uit en vouwt hem op de juiste manier.
Na het vastplakken van de 2 randjes heb ik hem even tussen mijn papierblok gelegd zodat deze goed vast kan plakken en mooi plat blijft.
Ondertussen heb ik uit hetzelfde blok een effen papier genomen en deze op maat gesneden zodat deze in het envelopje kan. Hierop plak ik met een opgerold plakbandje het cadeaukaartje.

Wanneer het envelopje droog is kan je hem gaan beplakken. Ik heb hiervoor een rolletje mask tape gebruikt. Deze heb ik eens gekregen. Volgens mij verkrijgbaar bij o.a. Action.
Masking tape muzieknoten

Hier heb ik alleen de lange randen mee beplakt.
Daarna het stempelafdrukje mooi geknipt en deze op het envelopje geplakt.
Afgemaakt met wat bloemen van webshopmargo.
Nu alleen nog een tekststicker met hartelijk gefeliciteerd en hij is helemaal klaar.


Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden en mocht je vragen hebben of iets wil achterlaten is dat altijd mogelijk!

Liefs Melanie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten