donderdag 27 augustus 2015

Flying cup

Hallo allemaal,
 
Hier even een klein berichtje van mij over mijn Flying Cup. Op mijn facebookpagina heb ik hem al laten zien en verteld dat ik een lijstje had die ik wilde afwerken. Het ging heel goed tot we in privé sfeer slecht nieuws kregen. Mijn hobby ligt nu dus op een heel laag pitje. Maar dat houd niet weg dat ik jullie nog even deze wil laten zien.
 
Ik ben dus bezig geweest met een flying / floating cup. Dat is een kop en schotel op een bepaalde manier verwerkt zodat het lijkt alsof het kopje boven het schoteltje zweeft.
 


 
Ik ben begonnen door een vork zo te buigen dat de tanden op het bordje liggen en een stukje van het heft in het kopje zit. Zorg wel dat het kopje anders zit dan hoe ik hem op de foto heb. Ik heb hem achteraf anders gebogen omdat hij zo om viel.


 
Toen dit droog was heb ik er met een bus pur een laagje purschuim op gedaan. Als dit droog is kan je hier met een breekmesje een fijne werkvorm van maken. Omdat ik met schelpen werk heb ik pur gebruikt, anders hoeft dit niet. Ik heb de pur trouwens met gesso (een primer) witter gemaakt. Lukte niet helemaal maar dat is niet erg met schelpen.

 
Toen alles droog was ben ik met een lijmpistool alle schelpen vast gaan plakken. Doe wel voorzichtig hoor, je hebt zo een schelpje aan je vingers als je net zo lomp bent als ik hahaha.



Ik hoop dat jullie er weer iets aan gehad hebben. Ik ga deze nog een keer maken maar dan met koffiebonen. Het zal even duren voor ik weer wat plaats (7 september is het weer mijn beurt voor het CreaMiep blog maar dat staat al klaar ;) maar verder is het even stil rond CreaMelanie)

Wanneer ik het goed onder de knie heb wil ik ook hier een workshop in gaan plannen. Dus heb je interesse laat het me weten.





 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten