donderdag 13 juni 2013

Kikkers


Een nieuwe techniek uitgeprobeerd door een stempel in te kleuren met distress inkt. 2 kleuren groen gebruikt, mowed lawn en forest Moss. Volgens mij is de bloem met kleur tumbled glass. 
Ik weet niet meer van wie de stempel is. Deze zat op een kaartje bij diverse andere. Deze had ik gekocht voor de tulpen die erbij zaten. 


Voor het kleuren met de inkt is het belangrijk dat je heel weinig inkt en niet te veel water gebruikt. 
Ik ben begonnen met een beetje inkt welke ik eerst heb aangebracht op het stukje waar ik het donkerder wilde hebben. Daarna mijn penseeltje eerst afgeveegd aan een doekje voordat ik wat water opnam. Met het water kan je dan de inkt uitvegen zodat je wat verloop krijgt. Heb je te veel water? Veeg je penseeltje even af tot je genoeg water hebt. 
Ben je nadat het droog is nog niet helemaal overtuigd en moet het donkerder? Je kan er gewoon nogmaals over heen. Zorg wel dat het droog is anders heb je kans dat het gaat uitlopen. 

Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten