maandag 5 mei 2014

En nog een Theepot!


Hallo allemaal,

Ik heb denk ik de smaak wel te pakken als ik het zo mag zeggen. Ja hoor, weer een theepot van Dutch Doobodoo.
Deze keer gekozen voor paars.


De mal heb ik overgetrokken op DCP papier. Dit is lekker stevig papier zodat de theepot goed in vorm blijft.

Daarna mijn panpastels, mijn papier en het plaatje uitgezocht en klaargelegt. Zo kan je mooi zien wat bij elkaar past.

Mijn mijn paarse kleur ben ik over het papier gegaan. Lichtjes zodat het niet te veel opvalt.

Met Versamark en wat stempels een paar kleine accenten gemaakt om de pot net een beetje sierlijker te maken. Deze opgevult met dezelfde kleur panpastel als de achtergrond.


Nu maar eens de binnenstukken op papier overtrekken. Let er wel op dat je het tuitje van de pot op de juiste manier over trekt als je dit op de achterkant van het papier doet. Ik was hem vergeten om te draaien en ik had dus het tuitje aan de verkeerde kant zitten. Geen probleem natuurlijk als je hem op beide kanten wilt gebruiken net als ik. Dit papier komt trouwens ook weer van de action. Daar komt eigenlijk bijna al mijn papier vandaan. Ik vind het heel fijn om mee te werken.  

Na het uitknippen heb ik de randen van de stukjes weer beinkt met een inkpad. (deze heb ik eens bij de kruidvat gekocht, zijn van die vierkanten inktpadjes) In de foto hieronder kan je goed het verschil zien omdat ik de ene helft al gedaan heb en de andere helft nog niet. Ik persoonlijk vind het mooier als de randen beinkt zijn maar dat is persoonlijk.


Nadat je de randen beinkt hebt kan je alle stukjes op zijn plaats gaan plakken. Als je het leuk vind kan je nog wat bloemen erbij zetten en je bent klaar.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden en als je iets wilt weten laat even een berichtje achter en ik zal je alles vertellen wat je maar wilt weten.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten