zondag 5 oktober 2014

Wekker

Hallo allemaal,

Zoals beloofd mijn beschrijving van de Dutch Doobadoo wekker die ik gemaakt heb. 


Ik ben eerste mijn basispapier gaan verzamelen. Dit moet wel van stevig papier zijn omdat het overeind moet blijven staan en omdat het al je friemeltjes en frutseltjes moet kunnen dragen. Ik heb daarom gekozen voor het basispapier van Stampin'Up!
Je legt je mal op het papier en trekt het over. De buitenkant op het papier wat je als "achtergrond" wilt gebruiken. Ik heb hiervoor voor een donkere bruin gekozen. 
Wanneer je die overgetrokken hebt kan je die uitknippen. Daarna kan je de binnenste stukken ook over gaan trekken. Dit doe je op je andere kleur papier. Met voorkeur een lichtere kleur. 


De wijzerplaat heb ik met modelleerpasta gemaakt. Je zou dit ook met panpastel of zelfs inkt kunnen doen. Ik heb eerst het rondje uit geknipt, die vastgezet met plakband aan de mal en met modelleerpasta eroverheen gegaan. Het er afhalen was best lastig, dus daar zoek ik nog iets anders voor. Maar ik heb het zo gedaan omdat ik perse die eerste rand eromheen wilde hebben. Wil je dat niet zou je hem misschien eerst moeten overtrekken, dan modelleerpasta en daarna (nadat het opgedroogd is) hem uitknippen. 


Als alle onderdelen van de klok op je donkere papier zit en goed gedroogd is kan je hem gaan beplakken. Ik heb hierbij gekozen voor herfstblaadjes van Xenos en de Petite Petals van Stampin'Up! De kleuren van de stempels zijn Pumpkin Pie en baked brown sugar, ook van Stampin'Up!
Met een speciale pons kan je de Petite Petals uitponsen en gebruiken. Ik heb de bloemen wat gebold door met een embos pen het bloementje op een foammatje wat te bewerken. Gewoon met draaiende bewegingen over het bloemetje heen gaan.

Verder heb ik nog een 3D plaatje van Yvonne Creations gebruikt. Deze heb ik niet zo heel dik gemaakt door er lagen uit te laten. Daarachter nog de leuke paddestoelenmal van Noor! gedaan, nog wat extra bloemen, herfstblaadjes en een leuke stempel. Deze komt ook van Noor!. Het ponsje waar hij op staat is weer van Stampin'Up!. Deze vastgemaakt met een touwtje. Om er voor te zorgen dat de wekker goed blijft staan heb ik hem boven aan nog wel even vastgeplakt. 

Ik hoop dat jullie heb weer leuk vinden en de beschrijving een beetje volgen. Heb je nog vragen of wil je gewoon een reactie geven laat dan een berichtje achter. Altijd leuk om van mijn bezoekers iets te lezen.

Liefs CreaMelanie

Oh ja, ik heb expres met Stampin'Up en andere merken gewerkt om iedereen te laten zien dat je ook heel makkelijk alles kan mixen wat je in je kast hebt liggen. Ik ben zoals vele misschien weten demonstratrice van Stampin'Up en ik merk ook bij mijzelf dat ik liever de spullen mix dan dat ik het alleen met elkaar gebruik. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten