maandag 13 juli 2020

The Best is yet to come

Hallo allemaal,

Vandaag weer een nieuwe post van mij voor Goedkoopstehobby.nl
Deze keer ben ik aan de slag gegaan met Dutch Doobadoo. Voor de mensen die nog niet bekend zijn met dit super leuke merk, kijk eens op de website via deze link. (klik hier).
Zoals je ziet hebben ze veel verschillende lijnen. Dit zijn a.o. masks, card art, shape art, paper art, sticker art en nog wat andere leuke arts.

Voor dit project ben ik bezig geweest met 3 verschillende arts. 
De Dutch doobadoo card art build be up olifant. Deze vind je hier
De Dutch Doobadoo Card Art Berenjacht Beren kleding. Deze vind je hier
De Dutch Doobadoo Dutch Card Art Stencil Luchtballon. Deze vind je hier

Allereerst ga je de mal die je wilt gebruiken overtrekken op papier. Neem hier wel een beetje stevig papier voor zodat het als basis van een kaart gebruikt kan worden. Denk bijvoorbeeld aan linnenkarton van 250gram. 


















Wanneer je alle stukjes hebt overgetrokken kan je gaan knippen. Leg zeker de kleine stukjes op een veilige plek weg. Omdat toen ik Ollie aan het maken was ik nog geen idee had wat ik nou eigenlijk wilde doen ben ik Ollie op kleur gaan brengen. Want ja een witte Ollie zag ik niet zitten. 
Om hem op kleur te brengen heb ik de volgende kleuren gebruikt:
Distress Oxide - Pumice Stone. Deze vind je hier.
Distress Oxide - Spun Sugar












Zoals je kan zien heb ik Ollie grotendeels bewerkt met Pumice Stone. De wangen en binnenkant van de oren heb ik roze gemaakt met Spun Sugar. 
Na veel denken en proberen ben ik begonnen aan de luchtballon. Weer trek je deze over op stevig papier. Nou kan je deze mal dubbel maken of enkel. Ik heb gekozen voor enkel. Bij dubbel moet je dus beide zijden overtrekken zodat ze aan elkaar blijven zitten. Bij enkel kan je een van beide kanten kiezen. 


















Ook deze ga je weer uitknippen en ga je de losse onderdelen uit ander papier halen. Dit kan effen papier zijn, dit kan designpapier zijn. Het mag ook iets dunner zijn dan het papier waarvan je de basis maakt. Het viel mij op dat er geen extra uitsnede was voor het mandje. Dus ik heb deze zelf gemaakt. Het leek mij leuk om deze te bewerken met structuurpasta en embossing enamel. Dit is een frantage. Hierin zitten glitters, soort van metaal balletjes en wit spul. De balletjes en het witte spul zullen smelten en ik vind dat een erg leuk effect geven. 
Wat ga je dus doen. Als eerste heb ik mijn basket onder een mask gelegd die ik wilde gebruiken. Deze heb ik vastgeplakt zodat hij niet kon verschuiven. Hierna ga je met je structuurpasta over je werk met een spatel. Net welke voor jou fijn is. Alleen was het vastplakken niet heel handig en mijn basket bleef ook aan de mask plakken maar met geduld en door voorzichtig te zijn is het mij toch gelukt om hem zonder al te veel verschuivingen los te krijgen. Dit is nog een dingetje wat ik moet perfectioneren zeg maar. 


Om daarna de frantage op de juiste plekken te krijgen heb ik met mijn versamarker, welke je hier vindt, diverse plekken bewerkt voordat ik er een hoop frantage overheen gegooid heb. Zoals je kan zien heb ik er ook een wit blaadje onder liggen. Dit is gewoon een A4'tje welke je dubbel vouwd en dan weer open legt. Op deze manier kan je na gebruik de overtollige frantage/embossing powerder e.d. weer netjes terug in het potje stoppen. Gooi er dus maar aardig wat op zodat alles goed bedekt is.


Haal dan je papiertje omhoog en tik het overtollig poeder er vanaf. Stop dit terug in het potje voordat je verder gaat. Wanneer dat gelukt is ga je met een heat gun over je werk om het te laten smelten. 



Uiteindelijk heb ik alles opgeplakt, de basket, het stukje waar normaal de brander zit, de kleuren van de ballon en als laatste Ollie. En omdat normaal ballonnen ook reclame bevatten heb ik er een stempel bij uitgekozen. Deze zit op de Crafter's Companion - Collage Stamps - Let Your Spirit Soar. De tekst is The Best is yet to Come. En ik heb er een vlinder bij gedaan. Voor de kleur heb ik gekozen Memento Dew Drop - Rose Bud. 


Als laatste heb ik nog enkele bloemetjes toegevoegd en als laatste toch wel het strikje van de Beren kleding mal. Dit maakt Ollie super schattig vind ik zelf.





















Hopelijk hebben jullie het weer volgehouden met mijn lange blog bericht en hebben jullie weer met plezier gelezen. Wil je nog iets vragen of vertellen mag dat altijd. Hiervoor kan je een berichtje op deze post achter laten.

Creatieve groetjes,
Melanie

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten