maandag 29 juni 2020

Art Journal - Een nieuwe reis

Hallo Allemaal,

Vandaag mijn eerste post voor Goedkoopstehobby.nl. Ze hebben mij gevraagd om wat producten van Studio Light te gaan bekijken. Nou dat heb ik zeker gedaan. Wat een leuk merk.

Wat ik altijd al eens heb willen doen is het maken van een Art Journal. Nou zie ik sommige mensen kijken alsof ze er nog nooit van gehoord hebben. Geen probleem, ik leg het uit. 
Een art journal is een boek waarin je herinneringen, gedachtes e.d. kan vastleggen door gebruik te maken van je creatieve zelf. Dus met alles wat JIJ leuk vindt. Niets moet, alles mag. Beetje zoals met Mixed Media en kaarten maken. 

Voor de mensen die mijn blog nooit gevolgd hebben. Ik vind het leuk om dingen die ik ontdek lekker uitgebreid te delen. Dus bereid je voor op een lange post met veel foto's.

Omdat ik er nieuw mee ben heb ik gekozen voor een kleine versie. Deze vind je hier
Deze Art Journal, de Studio Light Art Journal Essential nr. 03, is 16cm bij 16cm en het handige aan deze is dat je de vellen eruit kan halen zodat je nog makkelijker kan werken. 


Nou wat ben ik gaan doen.
Eerst ben ik de achtergrond gaan bewerken met Distress Oxide. De kleuren die ik gebruikt heb zijn: 
Mermaid Lagoon, Pumice stone en spun sugar. 
Met mijn blendingtool heb ik deze met draaiende bewegingen aangebracht op mijn pagina. Daarna heb ik wat van deze inkt op mijn craftsheet gedaan en deze nat gesprayd. Met een penseel heb ik deze opgenomen en wat spetters geprobeerd te maken. 

   

                                    

Zoals je kunt zien is niet elke spetter ever goed zichtbaar. Maar was zeker leuk om eens te proberen. Zeker omdat ik met oxide werkte. Deze reageren goed met water. 
Daarna heb ik de masks erbij gepakt van Studio Light en ga ik over de kleuren heen met dezelfde kleur om zo een mooi effect te creƫren.
Ik heb de volgende masks gebruikt:
Studio Light Mask Stencil A6 Grunge Collection 4.0 no 34. Deze vind je hier
Studio Light mask Stencil A6 Jenine's Mindful nr 01. Deze vind je hier
Dutch Doobadoo Multistencil 470.715.129. 
Deze leg je dus gewoon op je pagina daar waar jij je motief wilt hebben. Dan pak je weer je blending tool en ga je er met die kleur die je gekozen hebt eroverheen. Je achtergrond wordt zo meer een geheel.

                                      

Voor mijn gevoel miste ik nog steeds iets dus heb ik er nog een mask overheen gelegd en ben ik aan de gang gegaan met structuurpasta. 
Ik heb de volgende mask gebruikt:
Studio Light Mask Stencil A6 Jenine's Mindful Art 3.0 nr.04. Deze vind je hier
Dit heb ik niet laten drogen maar ik heb er direct clear embossing poeder overheen gegooid en dit met de heat tool gedroogd. Dit heb ik eens gezien bij een LIVE op facebook. Het geeft een extra dimensie aan je structuur en het gaat mooi glanzen. 

Als laatste heb ik mijn stempelhulp erbij gepakt en heb ik er nog een stempel op gemaakt. Voor deze handeling heb ik gekozen om de stempel Studio Light Stamp Grunge Collection 4 0 nr 452 te gebruiken. Deze vind je hier
Doordat ik een stempelhulp gebruik kan ik wanneer het afdrukje niet helemaal gelukt is deze nog een keer op dezelfde plek afdrukken. Zo voorkom je dat je een mislukt afdrukje krijgt. Dit doe ik alleen wanneer ik zeker wil zijn dat mijn stempel er juist op komt. Wanneer je een afdrukje alleen voor de achtergrond gebruikt, dus niet perfect hoeft te zijn, heb je deze stempelhulp niet nodig.
De stempel heb ik in het zwart afgedrukt met memento Tuxedo black.

             

Als laatste heb ik er nog voor gekozen om nog Frantage op de achtergrond te strooien. Let goed op bij frantage dat wanneer je geen versamark transparant gebruikt je van onderaf moet verhitten. Anders blaas je de frantage weg. Zoals je op de foto ziet geeft het wat glitters en goudvlokjes in je project. Ik vind het er altijd wel leuk uit zien. 



Voor mij is het achtergrondje nu klaar. Om hem af te maken wilde ik nog graag wat tekst stickers gebruiken. Studio Light heeft samen me Jenine Siemerink een mindful collectie opgezet en ook daar vind je deze stickers, de Studio Light Sticker A6 Jenine's Mindful Art 3.0 nr.03. Je vind ze hier. Het leuke hieraan is dat ze er zijn met witte tekst en een zwarte achtergrond of een zwarte tekst met een witte achtergrond. Zo heb je altijd een tekst die bij jou project past. 

















Hopelijk hebben jullie genoten van mijn uitgebreide post en hebben jullie iets aan mijn ideetjes. Als je vragen hebt mag en kan je altijd contact met mij zoeken door een bericht achter te laten op deze post. 

Creatieve groetjes
Melanie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten