maandag 2 juni 2014

Winnie de Pooh deurhanger

Hallo allemaal,

Een klein projectje tussendoor. Om een hele lieve meid te verrassen en bedanken heb ik een Winnie de Pooh deurhanger gemaakt. Ze is helemaal gek van Winnie de Pooh vandaar. 

Hieronder wat uitleg. 

Ik heb eerst met wat acrylverf de MDF deurhanger geverfd. Dit goed laten drogen en afgelakt met een acrylvernis. 
Op een stukje wit stevig papier heb ik met distressinkt (vermengt met water in een mini mister) een lichte kleur gegeven. Daarna met modelleerpasta en een mask het kippengaas gemaakt. Mijn modelleerpasta is wit en deze geef ik kleur met distressinkt. Je kunt ook gekleurde pasta kopen. 

Dit allemaal goed lagen drogen. Als het helemaal droog is kan je het op maat gaan snijden/knippen. Ik doe dit achteraf omdat ik dat prettiger vond vanwege de mask. Mijn papier was gelijk aan de mask dus prettiger om vast te houden vind ik persoonlijk. 
Eventueel kan je nog wat kleur aanbrengen met je mini mister. 

Om de overgang duidelijk te maken van papier naar hout heb ik ook op het bovenste gedeelte wat kippengaas aangebracht. Dit heb ik gewoon wit gelaten. Het papier heb ik met bison alles lijm op het MDF geplakt. Dit weer goed laten drogen. 

Daarna nog onderaan een klein stukje papier gemaakt met een mooie stempel van Joy! en mijn panpastel. Dit maakt het een beetje anders dan met alleen kippengaas en oranje/geel papier. 


Nadat dit een dag mooi gedroogd heeft heb ik hem afgewerkt. Ik heb hierop een sticker van Winnie de Pooh geplakt. Deze met extra lijm vastgezet vanwege het motief van de kippengaas. Hij had wat moeite met vast zitten. 
Daarna nog wat bloementjes aangebracht. 

Liefs Melanie. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten