vrijdag 15 augustus 2014

Simple Stories foto crops

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik jullie iets heb laten zien. Nou ben ik natuurlijk druk geweest met mijn bruiloft en de uitnodigingen daar van. Laten die nu eindelijk klaar zijn en nu heb ik dus weer tijd voor andere dingen. 
Zoals sommige van jullie weten ben ik demonstratrice geworden van Stampin'Up! Daarbij kwam ik al snel in aanmerking met Project Life. Een hele leuke en makkelijke manier van scrappen. 
Ik ga jullie vandaag uit leggen hoe je op een makkelijke manier je foto's op maat kan krijgen voor in je Project Life Sheets door gebruik te maken van de foto crops van Simple Stories.


Allereerst zul je een foto moeten hebben. Je kunt deze af laten drukken door de Hema, Kruidvat en noem maar op. Maar je kan ze ook vanaf je smartphone printen. Ik heb hiervoor het volgende spullen/apps:
- Canon Selphy CP910
- App Canon Easy-Photoprint
- App Pic Collage

Laten we beginnen met de App Pic Collage:


Open de App. Je krijgt dan het volgende scherm. Pas de Layout aan die jij wilt. Ik gebruik de layout met 2 foto's onder elkaar. Je kunt de tussenlijn nog wat verkleinen als je dat wilt en druk als je tevreden bent op het vinkje.



Vergeet niet je foto te saven. Je kunt hem dan vinden in je fotoalbum/library. 
Dan ga je naar de Canon Easy-Photoprint app.


Selecteer via fotoalbum de foto's die je wilt gaan printen. Zodra je die hebt kan je gaan afdrukken. Zorg hiervoor wel dat je telefoon een WiFi verbinding heeft met de printer. Heb je dat niet dan kan je niet afdrukken. 

 

Na het printen zou ik hem even laten drogen. Zoals je kunt zien heeft de foto 2 witte randen. Deze kan je er straks af gaan scheuren. Ook zie je in onderstaande foto dat de scheidingslijn zichtbaar is.


Wanneer je de 2 witte randen verwijderd hebt kan je de foto op maat gaan knippen. Je kijkt in de crops welke maat je de foto wilt geven. Omdat ik er nu 2 op één velletje heb gedaan kies ik voor de 3x4. (inch) Zoals je kunt zien is deze foto niet helemaal 3x4 maar iets kleiner. Helemaal geen probleem. Je kunt nu wel netjes langs de foto crop knippen of snijden zodat het allemaal recht wordt. Bij een grotere foto kan je hem dan wel helemaal op die maat maken.


Zo knip/snij je beide foto op maat. Als je het mooi vindt kan je de hoekjes van deze foto's nog afronden met een pons. Dit hoeft niet maar ik denk dat als je een core kit gebuikt die afgerond is dat het wel mooier is. Stampin'Up heeft dat niet. Deze kits zijn niet afgerond en kan je daar dan dus zelf voor gaan kiezen. 


Nu kan je de foto gaan versieren met stickers en op een journaling card gaan plakken of deze zo in je sheet stoppen. Net wat je zelf fijn vindt.
Mijn eerste pagina heb ik als volgt gemaakt. Het album gaat over 2 van de meest schattige beestjes in huis (hoop ook de enige buiten af en toe een spin) onze konijntjes Peluca en Presley.


Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van mijn brede uitleg en mocht je nog vragen hebben kan je altijd even contact met mij zoeken. Laat even een berichtje achter en ik reageer zeker. 

Liefs CreaMelanie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten