woensdag 3 september 2014

Dutch Doobadoo Slee

Hallo allemaal,

Het is er weer eens van gekomen om een leuke creatie te maken. Dit keer ben ik in de kerstsferen gekropen. Op de knotgekke kaartendagen in de Brabanthallen te Den Bosch heb ik namelijk wat van de Dutch Doobadoo september collectie aangeschaft. Het leuke van dit merk is dat het relatief goedkoop is. 
Deze keer ben ik aan de slag gegaan met de Dutch Doobadoo Card Art Sleigh. Link naar een webshop heb ik toegevoegd. 

Het resultaat:

Zoals jullie van mij gewend zijn zal ik nu een kleine uitleg geven over hoe ik deze gemaakt heb.
Eerst pak je dus een stuk stevig papier. Ik heb hiervoor mijn oude scrap basis papier gebruikt. Dit kan ook kraft karton zijn hoor. Net wat je in huis hebt, mooi vind en stevig is.
Leg de mal op de achterkant van het papier en teken met wat potlood langs de mal. 









Dan knip je hem uit en als je het mooi vindt kan je ook nog even met een beetje inkt de randjes een kleurtje geven. Je kniplijnen worden dan wat gemaskeerd. Ik heb dat nu met een dauber gedaan. Deze kan je bijvoorbeeld hier vinden. Je kunt ook een sponsje pakken. Het gaat er meer om dat je makkelijker bij de randjes kan komen. 


Daar na ben ik een stukje papier bij het plaatje en bij de slee gaan zoeken. Om eens te kijken hoe andere mensen zouden kiezen heb ik op mijn facebookpagina Creamelanie dit plaatje gezet en mijn volgers gevraagd wat hun zouden kiezen. Ik heb niet de hoeveelheid reacties gekregen die ik verwacht had maar toch een lieve vrouw reageerde en gaf aan de rode kleur te nemen. Dat is ook inderdaad een mooie kleur maar omdat ik het wat te donker en te aanwezig vond heb ik voor het blauw/bruin gestreepte papier gekozen.


Ook even snel mijn wonderstiften te voorschijn gehaald, zie de tips hier op mijn blog voor informatie daarover, en een plakstrip een kleurtje gegeven. Dit kan je doen als je vind dat de originele kleur niet past bij je werkstuk. 


Tja en als ik denk aan december, kerst, sleeën dan denk ik ook aan sneeuw. Dus ik heb mijn sneeuwstiften te voorschijn gehaald en ben gaan testen. De bovenste werd transparant na opdroging. Wel leuk op een ijskristal maar dus niet als "echte sneeuw". 


Ondertussen lag het blauwe/bruin gestreepte papiertje te drogen. Ook bij deze heb ik de randen beinkt en ben ik ook een beetje over het papier gegaan. dan wordt het wat ouder. Ook rondom het stempelafdrukje ben ik er met inkt langs gegaan. Dan ben je die harde kniprandjes kwijt en het wordt een beter geheel. 


Dan wordt het tijd om wat versieringen aan te brengen. Ik heb hiervoor de ijskristallen rand gedeeltelijk gebruikt en nog een losse kristal uit dezelfde serie. Kies nog een leuke tag, wat lint en misschien nog een leuke stempel om aan je lint/touw te hangen. Ik heb hiervoor gekozen voor een leuke stempel en stempelinkt van Stampin Up. 

Mocht je nog iets willen weten of gewoon een berichtje achter willen laten vind ik dat altijd leuk.

Bedankt en tot snel!

Liefs CreaMelanie 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten