zondag 5 oktober 2014

Deurhanger

Hallo allemaal,

Het is eindelijk zover. Ik heb een deurhanger bewerkt. Dit project heeft mijn zeer uit mijn comfortzone gehaald. Dit omdat ik met verschillende materialen heb gewerkt die ik normaal niet gebruik. 


Waar ben ik mee begonnen? Nou ik heb de deurhanger van Let's get Bizzee uitgepakt en op een krantje gelegd. Mijn pot met zwarte gesso voor de dag gehaald en opengemaakt. Voorzichtig ben ik de deurhanger gaan beschilderen. Dit ging natuurlijk niet goed. Dus iets grover aan de gang gegaan. Met mijn heattool heb ik tussendoor alles laten drogen zodat ik alle kanten en randen kan doen en daarna verder kan werken. 


Als hij volledig gedekt is ben ik ga denken. Help wat nu!? 
Nou ik heb mijn mask stencils te voorschijn gehaald en ben gaan zoeken. Wat lijkt mij nou mooi. Nou uiteindelijk gekozen voor de blaadjes. Ik weet zo niet meer het merk. Deze heb ik eens gekocht bij Creatief Centrum Heesch. 


Nou dit gedaan, laten drogen en toen ben ik verder gaan kijken. Een plaatje, wat knopen, misschien een strikje en wat dacht je van bloemen. Een beetje passen en meten, wat gesso erop. Jeetje dat werd allemaal wel heel zwart. Ook de opgedroogde modelleerpasta met gesso bewerkt. Daarna maar eens kijken wat ik kan doen om er een effect aan te geven. Inkt? Nee dat lijkt mij niks. Wacht even, ik zie nog een potje inka gold staan. Hiervan haal je een beetje uit het potje met een roerstaafje of iets dergelijks. Dat leg je op je craftsheet of je acrylblokje. Haal je het er met je vingers uit kan je schimmel in het potje krijgen. Zonde. 
Je brengt inka gold vanaf je craftsheet of acrylblokje aan met je vingers. Ik ben eerst over de bloemen, kraaltjes enz heen gegaan. Dit gaf een leuk effect. Ook uitgetest met de modelleerpasta. Wat een effect, helemaal super. Daarna nog maar wat meer stukjes modelleerpasta aangebracht. Dit keer met de masks van Dutch Doobadoo. Goed merk en niet duur. 


Nadat alles zwart, gedroogd en bewerkt was met inka gold ben ik met een gorgeous grunge stempel van stampin'Up aan de gang gegaan. Deze heb ik gestempeld met versamark, embossingpoeder opgedaan en verhit met de heattool. Het smelt dan mooi weg.


Als dat allemaal goed droog is en je het mooi vind kan je de bloemen, kraaltjes, plaatje en alles wat je erbij wilt hebben erop leggen en vastplakken. Ik heb het vastgeplakt met een lijmpistool.
Als tip heb ik nog meegekregen dat ik het plaatje ook voorzichtig met gesso had mogen bewerken. Dan springt deze er niet meer zo veel uit. De randen zou al voldoende kunnen zijn maar dit is iets wat je zou moeten proberen. Omdat ik niet alles eerst vast gezet heb voor ik het ging verven met gesso kan je van te voren kijken wat mooi is, wat je nog mist en of alles er mooi bij past. Wellicht dan ook door het plaatje te kleuren.

Ik vind het erg leuk om dit te maken. Wellicht dat ik het nog vaker ga doen, ik heb namelijk ook nog witte gesso. Dat zou leuk zijn met bijvoorbeeld inkt. Maar dat moet ik proberen.

Ik hoop dat ook jullie het een leuke deurhanger vinden en wellicht zelfs een workshop voor willen volgen wanneer ik het geperfectioneerd heb.
Als je een bericht achter wilt laten zou ik dat erg leuk vinden.

Liefs CreaMelanie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten