woensdag 24 juni 2015

Wedding

Hallo allemaal,
 
Bij een trouwerij hoort natuurlijk een kaartje. Nou heb ik jullie al mijn MDF project laten zien voor de bruiloft alleen het kaartje nog niet.
Ik heb de kaart plat en simpel gehouden. Als bruidspaar wil je vaak nog iets met die kaarten doen. Bewaren of misschien zelfs nog wel inplakken. Dan is het niet handig als deze vol met bloementjes enzo zit.
 
 
 
Wat heb ik gedaan? Nou ik heb eens zitten neuzen in mijn scrappapier. Ik had namelijk een tijd terug een pakje aangeschaft bij Stampin'Up speciaal voor bruiloften. Something Borrowed. Nou dat leek mij dus perfect om mee te beginnen. Maar wat was nou het probleem? Het papier is van zichzelf nogal slapjes.
Ik heb dus eerst een stukje uitgesneden van 15*30xm. Dat is de basis voor je kaart. Daarna komt er een stukje papier op van  ongeveer 14.7*14.7. Daarop heb ik een stukje wit papier gedaan om even een grens te maken met al die patronen. Dat stukje zal zijn geweest 14.4*14.4. En zo ga je verder. Wil je meer van je andere papier zien kan moet je de maten anders aanhouden. ik zou tot max 0.5cm verschil aanhouden. Ik vind dat persoonlijk mooier dan dat er 1cm verschil in zit. Echt maten aanhouden doe ik niet, ik werk vaak op gevoel. Er kan altijd nog een stukje af, bij niet meer, dus begin iets groter dan je eigenlijk dacht.
Als laatste nog een leuk plaatje erop, stansvel van Wee Stamps, snijmal van Noor! erbij en je hebt je kaartje al af.
Vergeet je binnenkant niet te versterken wanneer deze ook wat slapjes is. ik heb dit gedaan door aan de binnenkant wat steviger Stampin'up papier te gebruiken. Voor het geld wat je wilt geven kan je een labeltje maken wat je achter een stukje papier kan steken. Aan het labeltje kan je dan het geld maken of je stopt deze in het "zakje" waarin het labeltje gaat. Op het labeltje kan je dan je naam en een wens schrijven.
Achter op heb ik nog een snijmal gedaan. Ik had deze al gesneden en niet meer gebruikt. Wel vond ik het leuk deze toch nog te gebruiken. Het was de auto, een Snijmal van Noor! uit de Just Married collectie.
 
Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden en een reactie wordt altijd gewaardeerd.
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten