zaterdag 29 maart 2014

Happy Birthday

Hoi allemaal!

Omdat mijn vader 60 geworden had ik zoiets van ja daar hoort toch wel een mooie kaart bij. Maar helemaal geen idee wat nu te doen. Dus ik heb mijn panpastel gepakt en ben gewoon aan de slag gegaan. Dit was het resultaat:

Hoe ben ik te werk gegaan:
Stukje linnenpapier (boekenvoordeel) van 13,3 bij 13,3cm
Deze heb ik gekleurd met panpastelnummers 660.5 Chrom.Oxide Green en 280.5 Orange. 
Daarna heb ik in twee hoekjes een Dutch Doobadoo mask stencil gebruikt. Ik heb de fabric gebruikt. Ik heb eerst met een dabber wat versamark er overheen gedabbert 😉 en daarna met panpastel er overheen. Eerst deppen en dan wrijven. 
Nou nog een leuke stempel kiezen. Nou omdat het feest is heb ik gekozen voor de clear stamps Dance to the Music van Joy. Ook deze eerst met versamark gestempeld en daarna met mijn mooie bruine kleur voorzichtig zichtbaar gemaakt. De kleur is 740.3 Burnt Sienna Shade. Ook weer eerst deppen en dan wrijven. 
Dit heb ik daarna gefixeerd. 

Wat nu? Nou laten we een mooi labeltje maken. Ook deze geef je kleur met de groene en oranje panpastel zodat het er mooi bij past. Maak met stempel en eventueel de mask er wat versieringen op. Ik heb gekozen voor 2 stempels van dezelfde serie als de grote op het ondervel. Ook deze weer met versamark en panpastel. Na dat je klaar bent ga je weer fixeren. Daarna een lintje door het oogje. 

Maak het af met een leuke happy birthday stempel en bij voorbeeld het jaartal. Ik heb hiervoor de happy birthday en cijfers gebruikt van viva decor artikel 4003 017 00
Deze heb ik met inkt gestempeld. Hiervoor heb ik memento rich cocoa gebruikt. 

Ik hoop dat jullie er met plezier naar gekeken hebben en mocht je nog iets willen weten laat dan een berichtje achter!

Bedankt!

Liefs Melanie


2 opmerkingen:

  1. leuk he die stencils
    ik moet even wachten tot april is(budget)
    dan koop ik me een paar tim holtz stencils erbij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vind ze erg leuk en mooi. De Tim Holtz ken ik zo niet. Maar dat komt nog wel ;) Budget is hier ook op...

      Verwijderen